گفتگوی MICV با جناب آقای مهندس حیدری ریاست محترم شعبه یزد

پس از رونمایی از وبسایت micv  در شهریور ۱۳۹۲ بر آن شدیم تا مصاحبه ای را با جناب آقای مهندس حیدری ریاست محترم شعبه بیمه معلم در استان یزد داشته باشیم که در اینجا  مشروح مصاحبه را به اطلاع می رساند.

ضمن سلام و تشکر بخاطر وقتی که برای ما گذاشتید خواهشمند است بفرمایید چه مدت است که در بیمه معلم حضور دارید وجایگاه این شرکت را در صنعت بیمه چگونه ارزیابی می کنید؟

اینجانب بیشتر از ۳ سال است که در شعبه یزد افتخاد خدمت دارم . مسلما جایگاه شرکت بیمه در بازار و در بین عموم مردم تعیین کننده عملکرد شرکت در صنعت بیمه است.  آنچه که از آمار و عملکرد مقایسه ای مشخص است شرکت بیمه معلم جزء شرکتهایی است که تا مسیری که پیش آمده توانسته اعتماد جامعه را جلب نماید. چراکه آمار مراجعین و افراد تحت پوشش بیمه معلم رو به افزایش میباشد.

گرایش نمایندگان بعضی از شرکتهای بیمه ای جهت ابطال کد قبلی و اخذ کد نمایندگی بیمه معلم در یک سال اخیر نشان از آن دارد که افراد فعال در صنعت بیمه جایگاه بیمه معلم در بین مردم را احساس نموده اند.

موفقیت های شرکت بیمه معلم در استان یزد را بیان نمایید؟

در استان یزد سالیانه بطور میانگین حدود ۱۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیل درمان بیمه معلم هستند.

در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ نفر تحت پوشش بیمه های زندگی بیمه معلم هستند.

تعداد ۳۷ سازمان ، اداره ، کارخانه و یا شرکت بصورت تجمیعی با بیمه معلم قرارداد بسته اند و بیمه های خود را از بیمه معلم تهیه می نمایند.

در حال حاضرتعداد ۱۵۴۷۶ دستگاه خودرو و ۷۴۹۶ دستگاه موتور سیکلتی که در استان تردد دارند تحت پوشش بیمه معلم هستند.

داشتن اختیار تام شعبه در اعلام نرخها و عقد قرادادها که این نشان از توان فنی بیمه معلم در استان یزد دارد. در حالیکه اکثر شرکتها قراردادها را با هماهنگی مرکز منعقد می نمایند.

میزان رضایت مشتریان از وضعیت پرداخت خسارت علی الخصوص خسارت اتومبیل به چه شکل است؟

واقعیت این است که مستقیما نظرسنجی از این وضعیت نداشتیم ولی با اجرای چند برنامه سعی کردیم تا حد توان رضایت بیمه گذاران را جلب نماییم.

در مواردیکه اختلاف نظر زیان دیده و واحد خسارت اعداد کوچک است حق را به زیاندیده داده وموضوع را خاتمه دادیم. درمواردیکه اختلاف اعداد بالاست حتما نظر شخص ثالثی که مورد وثوق طرفین باشد اخذ نمودیم و این نظرخواهی در حضور زیاندیده صورت پذیرفته است.

البته موضوعی که از اواخر سال ۹۱ شروع شد و موجبات نارضایتی ایجاد نمود و البته این نارضایتی برای همه شرکتها ایجاد شد افزایش بیش از ۲ برابری قیمت خودروها بود که حدود ۹۹ درصد دارندگان بیمه بدنه الحاقیه افزایش سرمایه را خریداری نکرده و در خسارتها با اعمال قاعده نسبی مواجه شدند . البته مجددا تاکید میگردد در بررسی شورای بیمه استان مشخص گردید همه شرکتها متاسفانه با این مشکل مواجه گردیده اند .

همانطور که عرض شد نظرسنجی صورت نگرفته است . لیکن آمار و سوابق عملکرد خوشبینانه است . چراکه در سال های ۸۹ و۹۰ و ۹۱  و همچنین نیمه اول سال ۹۲ بترتیب تعداد ۶۹۹۵ و ۲۴۶۰۵و۲۴۶۰۳ و۱۳۰۰۸ عدد بیمه ثالث در نمایندگیهای استان یزد صادر گردیده است .

حال آنکه در ۲ سال گذشته با ورود ۴ شرکت بیمه جدید به بازار و از طرفی رقابت و همچنین نرخ شکنی های موجود اگر نارضایتی بیشتر از رضایت بود مطمئنا کاهش بیمه گذار را داشتیم. در حالیکه در حال حاضر افزایش خوبی داشتیم . خصوصا در سال ۹۰ نسبت به سال۸۹٫ البته ما به وضعیت موجود بسنده نکرده  وامیدواریم با سرویس دهی بهتر شعبه و همچنین فعالیت و تبلیغات بیشتر نمایندگان روز به روز شاهد نفوذ بیشتر بیمه معلم در استان یزد باشیم.

از نظر شما نماینده خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

درکنار مسائلی مانند احترام و ارزش قائل شدن برای بیمه گذاران که شرط اولیه موفقیت در هر کاری میباشد مهمترین موضوع برای موفقیت هر شخص و هر مجموعه ای داشتن صداقت با مشتریان خود است. شما هر خریدی که در بازار داشته باشید در ازای وجهی که می پردازید جنسی را خریداری می نمایید که هر لحظه حضور و کیفیت آن را در زندگی خود احساس می نمایید. ولی وقتی بیمه تهیه می نمایید فقط یک مجموعه تعهدات را خریداری نموده اید که شاید در طول سال از آن هیچ استفاده ای از آن نداشته باشید. پس فروش بیمه نامه یعنی فقط ایجاد اعتماد و اطمینان در طرف مقابل است . این کار بنظر بنده هنر بزرگی است ولی اگر بدلیل عدم صداقت از بین برود……..

یک نماینده باید در توضیح تعهدات صادق باشد و واقعیتعا را بگوید و توقع بیجا برای بیمه گذار ایجاد ننماید. این موضوع بیشتر در بیمه های زندگی که هم طولانی مدت است و  هم طرف قصد سرمایه گذاری دارد بیشتر اهمیت دارد.

چه رشته یا رشته هایی از بیمه را برای فروش به نمایندگان توصیه می نمایید؟

بیمه گذار هر نوع بیمه نامه ای که از شما تهیه نماید سال بعد که جهت تمدید مراجعه می نماید اگر خسارت گرفته باشد که تخفیف را از دست داده و اگر خسارت نگرفته باشد احساس می نماید این هزینه جزء مواردی است که سوخت میشود وهر سال باید پرداخت نماید.

تنها رشته بیمه ای که طرف با خوشحالی و رضایت بیشتر حق بیمه آن را پرداخت می نماید بیمه های زندگی است . چرا که بیمه گذار وقتی حق بیمه سال بعد را می پردازد احساس خوبی دارد و میداند که وجه سال گذشته برای ایشان سرمایه گذاری شده است و حق بیمه سال بعد به سرمایه ایشان اضافه میگردد. درست است که آحاد مردم بدلیل وضعیت فرهنگی جامعه صرفا بیمه های اجباری را تهیه می نمایند و پرداخت حق بیمه زندگی را قبول نمی کند. لیکن آنکه جق بیمه زندگی را پرداخت می نماید با رغبت کامل می پردازد و البته اگر موضوع فوق برای ایشان توضیح داده شود مطمئنا استقبال خوبی خواهند داشت. دلیل این حرف بنده تمایل مردم به تهیه بیمه تامین اجتماعی می باشد. در بیمه تامین اجتماعی مردم شخصا و بدون انکه کسی به ایشان توضیح دهد جهت تهیه اقدام می نمایند حال آنکه بیمه های زندگی از هر باب که بررسی گردد نسبت به بیمه تامین اجتماعی بهتر است.

مهمترین مشخصه اینکه در بیمه های زندگی همه انتخابها ( حق بیمه ، طول مدت ، تعدیل، انصراف و….) در دست بیمه گذار است در حالیکه در بیمه تامین اجتماعی ……

با توجه به مزیت های بیمه های زندگی و سرمایه گذاری چه راهکاری را برای افزایش فروش به نمایندگان توصیه می نمایید؟

تجربیات نشان داده افراد بیشتر بیمه زندگی را با سپرده های بانکی و یا بیمه تامین اجتماعی مقایسه می کنند . اگر نمایندگان مزیت های بیمه های زندگی نسبت به سپرده هاای بانکی و همچنین بیمه تامین اجتماعی را بطور کامل توجیه باشند و بتوانند در اینخصوص اطلاعات کامل ارائه نمایند بدون شک استقبال از بیمه های زندگی بمراتب بیشتر خواهد شد.

موضوع دیگر آنکه باید بیشتر به افراد فعال ، امیدوار به آینده و مثبت نگر این بیمه نامه را توصیه نمود.  نه افرادیکه فقط منفی نگر هستند. بیمه عمر برای افرادی توضیح داده شود که صبور هستند  وهمیشه با برنامه خواستند به اهداف خود برسند. 

در پایان از صبر و حوصله ای که عنایت فرمودین و بصورت کامل و جامع به سوالات پاسخ دادید کمال تشکر را داریم و از خداوند توفیقات روز افزون شما را خواستاریم.

MICV
vokalaei@yahoo.com